Polska: Płock, Warszawa,
Kraków, Wrocław, Gdańsk
+48 517-579-599
+44 742-460-54-18
info@blacrea.com
support@blacrea.com

Woocommerce czy PrestaShop, który sklep internetowy wybrać?

autor:
Po przeczytaniu oceń i skomentuj użyteczność artykułu - odbierz 100zł RABATU!
[Łącznie: 10 Średnio: 4]

Zanim zaczniemy sprzedawać online musimy odpowiedzieć sobie na jedno, pozornie tylko proste pytanie: które oprogramowanie sklepu internetowego wybrać? Na rynku dostępnych jest wiele opcji. My zestawiamy ze sobą Woocommerce i PrestaShop, bo oba te systemy są niezwykle popularne, a jednocześnie odpowiadają na zupełnie inne potrzeby.

Projektuje, tworzymy i obsługujemy sklepy internetowe Prestashop, WooCommerce - Dowiedz się jak wypromować nowy sklep internetowy - BLACREA.pl strony www, Płock, Kutno, Płońsk, Włocławek, Warszawa, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Łódź, Toruń, Bydgoszcz, Poznań
Tak naprawdę ostateczny wybór powinien zależeć od tego, do jakich celów będziemy chcieli wykorzystać nasz sklep online. Oczywiście, rozpoczynając przygodę z e-commerce, jesteśmy zdeterminowani, by stać się numerem jeden w swojej branży w Polsce, a może i na świecie. To dobre założenie, ale przed nami wiele etapów na ścieżce rozwoju. Dlatego warto dobrze przeliczyć budżet i zastanowić się, jak wyznaczyć cele średniookresowe, by nasza ścieżka nie stała się nazbyt wyboista już na samym początku.

1. Jednym zdaniem

PrestaShop to samodzielne, otwarte oprogramowanie sklepów online.
WooCommerce to dodatek (plug-in) open source do popularnej platformy WordPress.

2. Zarządzanie sklepem

Projektuje, budujemy i obsługujemy sklepy internetowe Prestashop, WooCommerce - Dowiedz się jak wypromować nowy sklep internetowy - BLACREA.pl strony www, Płock, Kutno, Płońsk, Włocławek, Warszawa, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Łódź, Toruń, Bydgoszcz, PoznańPrestaShop posiada niezwykle rozbudowane zaplecze, które pozwala bardzo sprawnie zarządzać dużym sklepem, a nawet kilkoma sklepami. Tak, dzięki PrestaShop mamy możliwość zarządzania w jednym panelu kilkoma sklepami o różnych domenach. To daje nam ogromne możliwości. Możemy na przykład utworzyć osobne wersje dla każdego kraju, w którym zamierzamy sprzedawać nasze produkty. Możemy też w jednym sklepie www sprzedawać buty, w innym zaś koszule. To także świetne rozwiązanie, jeśli w ramach naszej firmy funkcjonuje kilka rozpoznawalnych marek, które chcielibyśmy odseparować. Na uwagę zasługuje też rozbudowany system statystyczny, który pozwala śledzić takie zmienne, jak choćby ilości zamówień czy najczęściej kupowane i oglądane produkty.

Projektuje, budujemy i obsługujemy sklepy internetowe WooCommerce - Dowiedz się jak wypromować nowy sklep internetowy - BLACREA.pl strony www, Płock, Kutno, Płońsk, Włocławek, Warszawa, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Łódź, Toruń, Bydgoszcz, PoznańWooCommerce bazuje na systemie WordPress, więc jeśli kiedykolwiek widziałeś/widziałaś panel administracyjny WordPressa, to na pewno nie zgubisz się w WooCommerce. Jeśli strona internetowa twojej firmy także jest postawiona na tym CMS, to będziesz mógł zarządzać sklepem internetowym w tym samym panelu, co stroną. W ten sposób łatwo też będzie Ci przygotować bloga z recenzjami produktów lub opisem ich funkcjonalności, który ułatwi Ci sprzedaż.

3. Możliwości modyfikacji

PrestaShop oferuje w tej chwili olbrzymią liczbę 3 000 możliwych modyfikacji. Niektóre z nich są bezpłatne, za większość musimy zapłacić – jedno jest jednak pewne: dzięki odpowiednim modułom możemy zrobić (niemal) wszystko. Od prostej implementacji Google Analytics, przez różne usprawnienia SEO po integrację z PayPal czy Amazonem. Chcesz pozwolić klientom wybrać kolor kubka? Nie ma problemu! Potrzebny ci newsletter? Po prostu kliknij. Chcesz poprawić konwersje? Abandoned Cart Pro wyśle powiadomienie e-mail klientowi, że ten nie dokończył zakupów.

WooCommerce nie oferuje tak wielu modułów, jednak wciąż jest ich nieco ponad 1000 i o wiele łatwiej można znaleźć darmowe rozwiązania. Moduły oferują wiele usprawnień sklepu tak podstawowych, jak choćby system ocen złożony z gwiazdek, wtyczka do zarządzania zniżkami czy do wystawiania faktur w formie pdf.

4. Wsparcie

PrestaShop posiada obecnie imponującą społeczność użytkowników, jednak wciąż nie może się ona równać ze społecznością WordPressa. Jeśli więc natrafimy na jakiś rzadki problem jest możliwe, że będziemy musieli poradzić sobie sami lub – w najlepszym razie – nieco poczekamy na rozwiązanie.

WooCommerce to przykład na to, jak dobrze jest mieć starszego brata: gdy przyjdzie czas próby on nas obroni przed wyrośniętymi koleżkami z klasy. Społeczność WordPressa jest tak duża (26% stron w światowej sieci opiera się o ten CMS), że bez trudu znajdziemy rozwiązanie większości naszych problemów. A jeśli opiszemy jakiś niecodzienny błąd, możemy się spodziewać szybkiej reakcji.

5. Koszty

PrestaShop to zdecydowanie droższe z dwóch rozważanych tutaj rozwiązań. Koszt wykonania kompletnego sklepu zaczyna się od 1900 zł wzwyż, warto jednak odłożyć sobie jakieś środki na dodatkowe moduły, które pomogą nam w ostatecznym dostosowaniu sklepu. Ten system jest jednak wart swojej ceny, więc jeśli tylko możemy sobie pozwolić na taki wydatek, to warto zainwestować.

WooCommerce nie jest tak „kosztogenny” jak PrestaShop, a dostosowany do naszych potrzeb sklep online można mieć już od 1500 zł. Tu także należy odłożyć pieniądze na moduły, by sklep mógł się rozwijać. Być może będzie nam też potrzebna pomoc programisty.

Kalkulując koszty nie zapomnijmy o hostingu i domenie.

6. Podsumowanie: dla kogo?

PrestaShop to rozwiązanie dla średniego biznesu i dużych graczy. Świetnie radzi sobie z tysiącami produktów i większą ilością kategorii. Pozwala łatwo sprzedawać w wielu językach i na różnych rynkach. Na to oprogramowanie sklepu internetowego powinniśmy się zdecydować, jeśli myślimy o konsekwentnym budowaniu pozycji na rynku i stabilnym rozwoju, opartym o jeden system.

WooCommerce przez swoją prostotę doskonale nadaje się dla firm, które chciałyby uzupełnić swoją ofertę o możliwość zakupów online. To także dobry system do stworzenia sklepu w niszowej branży, gdzie zamiast masowości stawia się na dobre relacje z klientami. Tym bardziej, że WooCommerce daje nam paletę możliwości przystosowania wyglądu szablonu. Jeśli więc sprzedajesz akcesoria wędkarskie, ręcznie robione pluszaki lub chcesz zaoferować produkowaną przez siebie porcelanę nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale i w sieci, to WooCommerce w zupełności wystarczy. Nad zmianą powinniśmy pomyśleć, gdy będziemy już posiadać kilka tysięcy produktów.

Zabrakło Ci czegoś w naszym zestawieniu? Daj nam znać w komentarzu, a uzupełnimy wpis o dodatkowe informacje.

</>


Rabat ,,10% na START”

Domena: GRATIS!

Hosting: GRATIS!

Rabat 10% z hasłem ,,10% na START”

Zamów projekt sklepu online!




Bezpłatna obsługa powdrożeniowa!

Tworzymy nową jakość obsługi. Skontaktuj się z nami i dowiedz się,
jak możesz bezpłatnie ulepszać swój sklep internetowy przez lata!


Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *