Polska: Płock, Warszawa,
Kraków, Wrocław, Gdańsk
+48 508-826-367
Anna
bok@blacrea.pl

Droga wojownika, czyli dlaczego twoja strona musi być responsywna?

autor:
Po przeczytaniu oceń i skomentuj użyteczność artykułu - odbierz 100zł RABATU!
[Łącznie: 2 Średnio: 3.5]

W marcu 2016 roku Allegro opublikowało zamówiony przez siebie raport, z którego wynika, że 75% polskich internautów korzysta z urządzeń mobilnych. Na naszych oczach rozlewa się rewolucja, która po raz kolejny zmieni zasady obowiązujące na rynku. Sprawdź, co musisz zrobić, by nie przegrać z konkurencją!

Coraz gwałtowniejszy wzrost popularności smartfonów i tabletów oznacza tylko jedno: twoja strona internetowa musi być dostosowana do każdego typu urządzenia. Inaczej Twoi klienci wybiorą lepiej dostosowaną do ich nawyków konkurencję. To jednak nie wszystko. Przeczytaj ten artykuł do końca, a poznasz 3 powody, dla których przetrwają tylko dobrze zaprojektowane strony responsywne. Podpowiemy Ci też, jak wykorzystać opisane przez nas trendy.

Droga wojownika do responsywności

Co to jest responsywność? Czym jest responsywna strona www (RWD)?

Responsive Web Design to technika tworzenia stron internetowych tak, by ich treść (content) automatyczne dostosowywała się do każdego rodzaju wyświetlacza. Co to właściwie znaczy świetnie wyjaśnia Josh Clark, właściciel firmy Big Medium:

Na dobrze zaprojektowanej stronie internetowej treść jest jak woda. Wlej wodę do kubka, a przybierze kształt kubka, wlej ją do kieliszka, a będzie kieliszkiem. Jeśli wchodzisz na stronę internetową ze smartfona i sądzisz, że została zaprojektowana specjalnie pod smartfony, a później oglądasz tę samą stronę na ogromnym wyświetlaczu jakiegoś stacjonarnego komputera, a ona prezentuje się, jakby była pod ten wyświetlacz stworzona, to wiesz, że masz do czynienia z idealnie zaprojektowaną, responsywną stroną www.

Josh Clark swoje porównanie zaczerpnął od Bruce’a Lee. Warto przeczytać cytat, który go zainspirował:

„Nie ograniczaj się do jednej formy, przystosuj ją i buduj na niej coś własnego, pozwól temu wzrastać i bądź jak woda. Opróżnij umysł, bądź bezforemny, bezkształtny – jak woda. Wlewasz teraz wodę do filiżanki, staje się filiżanką; wlewasz do butelki, jest butelką; wlejesz ją do czajniczka, staje się czajniczkiem. Woda może płynąć swobodnie lub niszczyć. Bądź jak woda, mój przyjacielu”.

Bruce Lee, Droga wojownika

Oto droga wojownika Bruce’a Lee. Poniżej opisaliśmy 3 powody, dla których warto na nią wstąpić.

1. W USA więcej użytkowników korzysta z internetu na urządzeniach mobilnych niż na komputerach stacjonarnych.

przegladanie-responsywnych-stron-internetowych-jest-latwiejszeWedług autorów tego raportu [Sprawdź raport tutaj] już teraz użytkownicy internetu spędzają 60% swojego czasu w sieci korzystając z urządzeń mobilnych, a tylko 40% na komputerach stacjonarnych. Wiadomo, że wszelkie trendy z Zachodu prędzej czy później przychodzą do nas. Z resztą dane dla polskiego rynku już teraz zbliżają się do podobnego poziomu. Nieresponsywne strony www przegląda się na smartfonach koszmarnie. Wie o tym każdy właściciel firmy, który choć raz próbował znaleźć na nich numer telefonu do potencjalnego kontrahenta albo chciał sprawdzić specyfikację produktu. Jeśli więc nie masz responsywnej strony pomyśl, co czuje twój klient, który jest właśnie w pobliżu i rozpaczliwie próbuje ustalić na swoim iPhonie, Samsungu lub LG, gdzie właściwie znajduje się twoja siedziba.

 

PORADA: Na responsywnej stronie www możesz mieć zaprojektowany przycisk "Zadzwoń", który pozwala na wykonanie połączenia telefonicznego z podanym numerem telefonu. To o wiele prostsze niż przepisywanie czy kopiowanie. Szczególnie na mniejszych wyświetlaczach.

2. Responsywne strony łatwiej jest znaleźć. RWD jest rekomendowane przez Google!

21 kwietnia 2015 roku. Dzień, w którym na blogach Google pojawiły się poniższe słowa, okrzyknięto mianem Mobilegeddonu:

google-mobile-friendly„Od dziś rozpoczynamy wprowadzanie znaczącej zmiany w sposobie wyświetlania wyników wyszukiwania Google na smartfonach. Korzystając z wyszukiwarki na telefonie, częściej w pierwszej kolejności dostaniecie wyniki ze stronami, które można wygodnie przeglądać na urządzeniu mobilnym. Dzięki tej zmianie będziecie otrzymywać wysokiej jakości wyniki ze stron, które są dużo wygodniejsze do przeglądania na mniejszym ekranie”.

Cały wpis Google znajdziesz tutaj. [Google: Wygodniejsze przeglądanie wyników]

Jeśli chcesz, by Twoi klienci korzystający ze smartfonów mogli znaleźć Cię w Google, to lepiej szybko przejdź na design mobilny, bo od tego czasu minął już ponad rok. Nagroda jest warta wysiłku: Ci, którzy trafiają na pierwsze miejsca na ważne dla ich branży słowa kluczowe nigdy nie narzekają na brak klientów.

PORADA: Google udostępniło swój test zgodności z urządzeniami mobilnymi. Znajdziesz go tutaj. [Wykonaj test zgodności] Wystarczy wpisać adres swojej strony www. Pamiętaj jednak, że pozytywny wynik testu nie świadczy o doskonałej responsywności strony, a jedynie o tym, że Google uznaje tę stronę za akceptowalną.

3. Nie da się przewidzieć rozwoju rynku wyświetlaczy

Oczywiście istnieją pewne trendy, ale rozwój rynku wyświetlaczy zależy od tak wielu czynników, że wyznaczanie dominującego trendu to wróżenie z fusów. Smartfony są coraz większe, niektórzy uważają, że wyprą zupełnie tablety. Inni się z tym nie zgadzają. Istnieją badania, które dowodzą, że kobiety wolą mniejsze wyświetlacze niż mężczyźni. Wiele firm korzysta z wygodnych, stacjonarnych wyświetlaczy o przekątnej 27 cali, jeszcze więcej wybiera mniejsze, 21-calowe urządzenia. A przecież trzeba jeszcze pamiętać o ultrabookach, notebookach i netbookach.

Jednak jeśli przejdziesz na responsywny design, to zupełnie nie musisz się przejmować kto i na jakim urządzeniu wchodzi na Twoją stronę. Dobrze zaprojektowana strona responsywna umożliwia łatwą nawigację zarówno na najmniejszych smartfonach starszych generacji jak i na ogromnych wyświetlaczach komputerów wykorzystywanych przez grafików.

CZY WIESZ, ŻE: Responsywność jest również określeniem stosowanym przez psychologów. Jest jednym z wyznaczników atrakcyjności interpersonalnej. W Wikipedii możemy przeczytać: "Osoba jest responsywna w kontakcie z drugą osobą, jeżeli jej zachowanie i wypowiadane słowa stanowią odpowiedź na działania partnera. Osoby responsywne są na ogół bardziej lubiane". (źródło: Wikipedia o tym, czym jest responsywność) Takie podejście łatwo przełożyć na komunikację z klientami. Największe sukcesy osiągają Ci przedsiębiorcy, którzy słuchają swoich klientów i dostosowują się do ich, nieustannie zmieniających się potrzeb. Dobra strona internetowa, po której łatwo jest się poruszać na każdym urządzeniu, może być podstawą "responsywnej" komunikacji z klientami. W ten sposób wyrażamy szacunek dla naszych klientów.

Poza powodami opisanymi powyżej istnieją jeszcze inne: dzięki RWD nie musimy zarządzać dwoma kopiami naszej strony – mobilną i standardową. To sprawia, że pracy jest dwukrotnie mniej. Niezwykle ważne jest również jednolite i spójne doświadczenie klienta, który korzysta z kilku urządzeń.

Przede wszystkim jednak nadchodzą czasy, w których to urządzenia mobilne będą naszym podstawowym sprzętem. Rynek m-commerce (zakupów na smartfonach) jest coraz większy, kolejne aplikacje odnoszą sukcesy (jak wielkie można sobie wyobrazić śledząc doniesienia o grze Pokemon Go), a strony internetowe będą niedługo otwierane jedynie na smartfonach. I biada tym, którzy nie zdążą się dostosować. I chwała tym, którzy – podążając ścieżką wojownika – dotrą dalej niż kiedykolwiek przypuszczali.

</>

Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

dziewięć + 9 =