Polska: Płock, Warszawa,
Kraków, Wrocław, Gdańsk
+48 508-826-367
Anna
bok@blacrea.pl

Co zrobić, by Google pokochało naszą firmę?

autor:
Po przeczytaniu oceń i skomentuj użyteczność artykułu - odbierz 100zł RABATU!
[Łącznie: 0 Średnio: 0]

Jest mnóstwo sposobów na marketing w Internecie. Jednak dla każdej firmy posiadającej stronę WWW absolutnie kluczowa jest dobra prezentacja w wynikach wyszukiwania Google. Poniżej znajdziecie 5 porad, które ułatwią odblokowanie strumienia klientów z Google. To absolutne podstawy – bez tego nie warto zaczynać!

Kiedy google cię pokocha, czyli słów kilka o marketingu i pozycjonowaniu

1. Wybierz trzy najważniejsze słowa kluczowe

Jeśli jesteś właścicielem Ikei, Tesco, Reserved albo innej dużej marki, możesz spokojnie zapomnieć o tej radzie. W każdym innym przypadku to prawda, której nie da się zaprzeczyć – szczególnie na samym początku drogi. Im więcej jest słów kluczowych, na które chcielibyśmy zaistnieć w Google, tym bardziej sprawa się komplikuje. By uzyskać odpowiednią pozycję w wynikach wyszukiwania powinniśmy pod słowa kluczowe przystosować teksty na stronie, tag Title i tag Description. Musimy też przygotować odpowiednie podstrony, na których ,,oprzemy” każdy z tagów ( np. osobną na ,,strony internetowe” i osobną na ,,modernizację stron WWW”). Ponadto powinniśmy zadbać o wartościowe linki z innych, godnych zaufania stron internetowych. Najlepiej, jeśli link prowadziłby przez słowa, na które chcemy zwrócić uwagę Google.

UWAGA! Nie przesadź z częstotliwością słów kluczowych! Jeśli przeładujesz nimi swoją stronę, Google może cię ukarać wyrzucając z wyników wyszukiwania. Procedura przywracania strony jest długa i bolesna.

Istnieją różne szkoły, ale możemy przyjąć, że jedno słowo kluczowe nie powinno występować w tekście w ,,natężeniu” większym niż 5%. Trzeba też pamiętać, by było ono odmieniane przez przypadki i wplecione w zdania. Nie warto oszukiwać i nie opłaca się ryzykować.

2. Zadbaj o Tag Title i Meta Description Tag

Te dwa tagi, ukochane przez wszystkich zajmujących się SEO, odpowiadają za prezentację w wynikach wyszukiwania, ale wpływają też znacząco na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce. To niesłychane, jak wielu webmasterów wciąż o nich zapomina. Szczególnie Meta Description Tag jest przez wielu traktowany po macoszemu. Nawet jeśli planujesz bardzo rozbudowany serwis warto na samym początku usiąść i zastanowić się, jak zautomatyzować dodawanie tych tagów tak, by nie wymagało to wiele pracy, a jednocześnie przynosiło efekty. Oczywiście ,,ręczne” ich napisanie przynosi najlepsze efekty, ale odpowiedni plugin także może zdziałać cuda.

Publikowanie artykułów na stronie WWW bez tych dwóch tagów jest jak próba sprzedawania książki bez okładki: Może kogoś przypadkiem zainteresuje losowo wybrany fragment o piłce nożnej i postanowi przeczytać całą książkę. I wtedy gorzko się rozczaruje, gdy odkryje, że to harlequin, którego akcja jedynie na 5 z 300 stron dzieje się na stadionie. Do skutecznego biznesu nie tędy droga.

UWAGA! Title Tag ma długość około 60 znaków (nie można tego określić jednoznacznie, bo jego faktyczna długość wyrażona jest w pikselach). Meta Description Tag to około 160 znaków. Pamiętaj, że tagi te nie mogą składać się z serii słów kluczowych. Grozi to poważnymi konsekwencjami dla strony internetowej. Szczególnie opis strony (tag Description) powinien składać się z poprawnych gramatycznie i ortograficznie zdań lub równoważników.

3. Dodaj firmę do ,,Google Moja Firma”

Gdzie w Google klienci widzą Twoja firmę?To takie proste. A jednak wciąż wiele osób o tym zapomina. Jeśli chcesz, by twoja firma była prezentowana jako coś więcej niż tylko trzy linijki tekstu i jedna linijka linku, to powinieneś szybko zainteresować się tą bezpłatną usługą Google. Szczególnie, że wyszukiwarka z Mountain View coraz bardziej kładzie nacisk na karty rozszerzone, prezentowane obok tradycyjnych wyników (więcej w punkcie piątym). Jeśli więc nie masz czasu, by czytać czym są dane strukturalne, powinieneś zadbać o dobrą, podstawową wizytówkę swojego biznesu.

Korzyści z dodania firmy do katalogu Google są wielorakie. Zwiększy to prawdopodobieństwo znalezienia się w mapie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, sprawi, że osoby wyszukujące nazwę twojej firmy zobaczą po prawej stronie wybrane przez Ciebie zdjęcia i adres zanim jeszcze trafią na stronę. Ponadto będziesz miał dostęp do statystyk i podglądu opinii. Ważna jest też możliwość integracji z Google+. Posty z portalu społecznościowego Google to dwa kolejne wyniki wyświetlające się przy okazji wyszukiwania Twojej firmy. A to zdecydowane utrudnienie dla konkurencji, która chciałaby żerować na Twoim sukcesie.

4. Zweryfikuj domenę i siedzibę firmy

Ten punkt wiąże się z poprzednim. Po dodaniu firmy do katalogu Google powinniśmy natychmiast wysłać prośbę o weryfikację własności witryny i adresu naszej siedziby. Szczególnie na potwierdzenie siedziby możemy potrzebować więcej czasu, bo Google wyśle do nas (nieodpłatnie) list pod wskazany przez nas adres. Zweryfikowana strona wyświetli się wyżej w wynikach wyszukiwania, a dzięki zweryfikowanemu adresowi pojawimy się na mapach. Warto też dodać numer telefonu – niektórzy klienci po kilku wizytach na naszej stronie zaczną dzwonić do nas już z poziomu karty prezentującej firmę w Google. Szczególnie, gdy korzystają ze smartfonów.

5. Zainteresuj się danymi strukturalnymi

Choć wymaga to wiedzy z zakresu web designu, korzyści z używania danych strukturalnych są ogromne. Dzięki nim na dłuższy czas możemy zostawić konkurencję w tyle. Tym bardziej, że jeszcze nie wszyscy nauczyli się z nich korzystać, a Google jest wyraźnie zainteresowane rozwojem tego formatu.

W maju tego roku Google przedstawiło na blogu dla webmasterów karty rozszerzone [Więcej na temat kart rozszerzonych znajdziesz tutaj]. Ich działanie jest niezwykle proste. Wykorzystując odpowiednio oznaczone dane ze strony internetowej wyszukiwarka prezentuje zgłoszone w ten sposób informacje – takie jak np. obrazy produktów czy oceny.

Dzięki temu Ci, którzy takie dane zgłosili są dużo lepiej widoczni w wynikach wyszukiwania. Poza tekstem otrzymują możliwość przedstawienia obrazów czy opinii klientów. A to poważne czynniki ułatwiające decyzję o zakupie! Przykłady? Właściciele restauracji mogą pokazać zakres cenowy i średnią ocenę klientów. Blogerzy mogą zaprezentować swoje recenzje produktów.

CZY WIESZ, ŻE: Karty rozszerzone powstały przede wszystkim z myślą o użytkownikach mobilnych i rozwijają ideę fragmentów rozszerzonych (Fragmenty rozszerzone), które na rynku e-commerce znane są już od roku 2009.

Mamy nadzieję, że te pięć punktów było dla Was inspirujące. Nasz artykuł jest pomyślany jako wstęp do tajemnej wiedzy optymalizacji stron internetowych pod wyszukiwarki internetowe. To fascynująca dziedzina marketingu w sieci, która przynosi wytrwałym adeptom duże korzyści. Zachęcamy do opisania w komentarzach praktyk, które sprawdziły się w Waszych firmach.

</>

Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

osiemnaście − jeden =